Český výrobek
Nadační fond podporující české výrobky se zrodil v roce 1994 a o pět let později došlo k jeho metamorfóze na Nadační fond Český výrobek. Jeho primární misí je posílit domácí malé, středo i velké podniky a zastřešovat přitom různé obory. Usiluje o zviditelnění českých produktů mezi spotřebiteli a tím pádem stimulovat zájem o ně. Oznámení, že daný výrobek je nositelem ochranné známky Český výrobek, je možné jen za předpokladu splnění přísných kritérií, podání žádosti a registrace. Pokud podnik, který o známku usiluje, patří pod křídla českých občanů, resp. české právnické osoby, a jeho zisky nejsou přenášeny za hranice ČR, pak splňuje požadavky. Žádost o získání známky může předložit pouze výrobce, který má svůj podnik registrován v ČR, nikoli jeho zmocněný zástupce (třetí osoba). Další podmínkou je, že výrobek splňuje aktuální legislativní normy, které jsou kladeny na to, aby mohl být označen ochrannou známkou.