Parfemace/Parfum (obecný profil)
Další názvy: Fragrance, Aroma, Vůně, Příchuť
Skóre škodlivosti: 6 (Nezařaditelné)
Parfemace je nezbytnou součástí mnoha různých druhů produktů. Její hlavní funkcí je dodat výrobku příjemnou vůni či chuť, která je pro konzumenta atraktivní a zvyšuje tak jeho poptávku a prodejnost výrobku. Jinými názvy pro tento pojem se mohou stát fragrance, aroma, vůně nebo příchuť. Parfemace vytváří také silnou psychologickou vazbu mezi zákazníkem a produktem, jelikož lidský mozek má schopnost spojit si určité vzpomínky se specifickými vůněmi.
Parfemace, či jinak také vůně, aroma či příchuť, nachází své uplatnění v široké paletě výrobků. Nejedná se pouze o tradiční parfémy a deodoranty, do kterých by se tato slova mohla první asociace nabízet. Parfemace je využívána v mnoha dalších odvětvích a totiž v kosmetickém průmyslu, kde je součástí tělových mlék, krémů, šampónů, sprchových gelů a dalších tělových přípravků. Ve farmaceutickém průmyslu se používá v různých léčivech a potravinářství je zase součástí jídel a nápojů pro zlepšení jejich chuti a vůně. V řadě případů je parfemace použita i v čistících a pracích prostředcích, aby odstranila nepříjemné pachy a nahradila je svěžími a příjemnými vůněmi. Jen málokdo by chtěl, aby jeho prádlo, pokoj či ruce voněly chemicky. Bez přítomnosti parfemace by většina výrobků působila fádně a neosobně. Její přítomnost zvyšuje atraktivnost produktu a činí jej lákavějším pro konečného spotřebitele.